fredag 24 juli 2015

Vaniljhjärtan!


Hej allesammans!

Idag hade jag planerat att baka vaniljhjärtan hela dagen för jag hade fått för mig att det skulle ta sådan tid! Men där hade jag fel, det ända som tog tid (ca 1/2 timme) var att vänta på degen i kylen!

Du behöver: 
Mördegen- 
100 g smör
1/2 dl strösocker
2 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk hjorthornssalt
1 äggula
Fyllning-
Marsankräm

Gör såhär:
Mördeg- 
Blanda smöret och strösockret till en jämn deg. Tillsätt vetemjöl blandat med hjorthornssaltet och sedan äggulan.
Linda in degen i plastfolie och låt den stå i kylen ca 1/2 timme. Medans kan du göra marzansåsen, på tabellen på paketet kan du göra efter 3 pers.

Kavla ut halva degen tunt och placera den över formarna. Klicka ut vaniljkrämen. Kavla sedan ut den andra halvan och gör likadant som lock!

Grädda dem mitt i ugnen ca 15 min i 200 grader! 

Baka lungt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar