tisdag 28 juli 2015

Chokladmuffins

Hej allesammans!
Idag tänkte jag berätta om mitt favoritrecept när det gäller muffins. Siri och jag hittade detta för några år sedan och sedan jag hittade detta muffinsrecept är det de enda muffinsarna jag bakar. De har en kladdig mitt och en krispig skorpa! Man kan ha en frosting på men dessa passar bäst utan (även om muffinsarna på bilden har frosting eftersom det blir finare på bild).

Du behöver:
2 ägg
2 1/2 dl strösocker
100 gram smör
2 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker 
0.5 tsk bakpulver
4 msk kakao
1 krm salt

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader.
Vispa ägg och socker pösigt.
Smält smöret.
Blanda i alla torra ingredienser och smöret i äggblandningen.
Rör om med en träslev tills det är ordentligt blandat.
Skeda upp smeten i tolv muffinsformar och grädda i 10 minuter.
NJUT!

Baka lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar